jeszcze troche o wielopieluchowaniu welna i jej zastosowaniu w upaly

12021757_1063771270300344_191566027_n

jeszcze zima/wczesna wiosna nakupilam dla Rahy sporo pieknych uzywanych welnianych gatek…

 

20150623_180405tu wisniowe od Disany w rozmiarze 74/80

 

a tu rozne Storchenkinder, rozmiar 3 (98-104)

20150401_212822

 

zeby sie okazalo, ze niezaleznie od konfiguracji, w ktorej probowalam je coreczce zalozyc (welniak+ strickwindel, welniak+formowanka…)pupa byla czerwona i odpazona :( – okazalo sie ze mloda ma uczulenie na welne :(

 

takze welniaki z ciezkim sercem trafily poki do innej malej dziewczynki, ktora moze z nich korzystac… z nadzieja ze kiedys beda dobre na synka, ktory byl wtedy jeszcze w brzuchu i istniala szansa, ze na welne nie bedzie uczulony.

 

podgladowo jeszcze porownanie welniaka Storchenkinder, ktorego zdjecie wstawialam wczesniej, a kupilam rozmiar 3 ale sfilcowany- obok niesfilcowanego 3

20150401_212842

 

 

synek rzeczywiscie okazal sie nie byc uczulonym na welne…  za to welniaki, ktore dla niego przygotowalam na poczatek byly… za male! ot, urodzilam tym razem grubaska ;)

jeden z nich dostalam juz sfilcowany i zmniejszony a drugi…sama upralam niby zgodnie z zaleceniami, a zmniejszyl sie z rozmiaru 74/80 do jakiegos 50/56 :(

20150702_131900

 

po tej przygodzie ze zmniejszeniem i uczuleniu na welne u Rahy bylam niepocieszona i zniechecona- mialo byc tak pieknie, zdrowo i naturalnie, a tu same klody pod nogi…

 

jednak kiedy przyszly prawie 40′C stopniowe upaly i patrzylam jak moj kilkutygodniowy pulpecik sie meczy, postanowilam mimo sceptycznego nastewienia wyprobowac wlasciwosci welny, ktora nie tylko jest natybakteryjna, absorbujaca wilgoc, ale jeszcze dopasowuje sie do temteratury otoczenia- gdy jest zimno to grzeje, a w upalne dni przynosi ulge…no i wspaniale oddycha!

 

…i byl to strzal w 10!

na stanie mialam jeszcze jednego nowego welniaka Hess Natur

i sfilcowana i zmniejszona (z 74/80 do ok. 62) pieluszke typu amsterdam (welniany otulacz na rzepy) disany

20150717_130806

 

i synkowi wyraznie sie poprawilo :) spal spokojnie, a mala pupka wygladala idealnie.

tu amsterdamy w srodku:

20150717_093804

zeby sprawdzic, czy pieluszka jest mokra wsadzam zazwyczaj reke do srodka i macam formowanke/wklad- w welniaku temperatura byla normalna, a u corki w  otulaczu pul az sie gotowalo… szczegolnie po siusiu, takze od teraz w cieple dni biega bez pieluchy.

 

u synka uczulenie na welne moze jeszcze przyjsc, ale ciesze sie ze chociaz troche wielopieluchowania welna bylo mi dane… nasz otulacz jest taki mieciutki w dotyku!

 

mielismy tez pierwszy wyciek mlecznej kupki- po sfilcowaniu i zmniejszeniu sie poprzedniego bylam przerazona, szybko zapralam plame pod zimna woda mydlem i powiesilam w cieniu do wyschniecia (ostre slonce oraz gwaltowne zmainy temperatur szkodza welnie)…i nic sie nie stalo. uff ;-)

 

ostatnio kupilam mase pieluch (czekam az do mnie przyjda i bede tutaj recenzowac) wiec musze troche przystopowac, ale mazy mi sie otulacz welniany puppi dla mojego pulpeta :) a ze sa one z bardzo delikatnej welny, to moze i siostry nie uczuli..?

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>