wielopieluchowanie noworodka

20150702_131900

Juz od dawna przymierzalam sie do tego wpisu. Przy dzidzidziusiu nr. 2 udalo mi sie pojsc za ciosem i korzystac z pieluch wielorazowych od narodzin (w domowej wannie).  Byly momenty, kiedy na jego pupie zagoscil ekologiczny pampers (glownie, kiedy przewijal tata, ktory na poczatku byl wielopieluchom niechetny), ale z czystym sumieniem moge powiedziec, ze od osmiu miesiecy jestesmy w 99% na wielo.

pierwsza pieluszka, ktora mu zalozyla nasza polozna byla formowanka kokosi s wiazana na troczki i na to otulacz kokosi nb. – nie bylo to zgrabne polaczenie, formowanka wystawala spod otulacza.

Co bylo w naszym noworodkowym stosiku?

11x prefoldy noworodkowe (xkko i ecopi)

1x otulacz pul kokosi nb na rzep

2x otulacze pul  kokosi na napy

1x otulacz pul imse vimse na rzep

2x otulacze pul popolini na rzep

1x gatki pul max&menos

1x welniane gatki hans natur

2x otulacz pul  kokosi s na napy

1x otulacz pul zufizo s

1x otulacze pul milovia s

1x otulacz welniany na rzep wollwikkel amsterdam

 

1x bawelniana formowanka na rzep disana

1x bawelniana formowanka na rzep hans natur

kolo 25 formowanek kokosi na troczki roz. s

formowanka mikulo roz. s

kilka bambusowych malych wkladow kokosi i ecodidi.

snappy

1x formowanka ecodidi nb

 

czy to wszystko bylo konieczne?

oczywiscie nie.

Absalom urodzil sie z przecietna waga 3,5kg, spadl do 3,2kg i zaraz nadrobil. tyl sporo, po miesiacu wazyl juz kolo 5kg…  takze noworodkowe otulacze uzywalismy moze z 3tyg. Synek robil duzo mlecznych kupek, wiec nie mozna bylo za bardzo korzystac z wkladow i prefoldow zlozpnych jak wklad, a pod te najmniejsze otulacze miescily sie tylko prefoldy spiete snappy. najchetniej korzystalam wtedy z formowanek ecodidi i kokosi i otulaczy kokosi s, zufizo s i imse vimse.

Gdybym dzisiaj kapletowala noworodkowy stosik, to wyglal by on tak: 

(dla duzego noworodka)

10x prefoldy xkko infant z bawelny niebielonej

10x formowanki ecodidi nb

3x grube formowanki na noc, nie mam faworyta.

5x mala bambusowa tetra

1x welniane gatki hans natur

1x welniane gatki z upcyclingu (tu jest sporo opcji: wleniaste, wleniano mi, podaj dalej, puci buli, magnolia…)

1x welniane longi z upcyclingu

3x otulacze welniane nb (puppi albo welniaste)

2x otulacze pul s zufizo lub kokosi

1x otulacz pul imse vimse nb

1x rolka papierkow

to stosik do 5kg.

tetra, bo chociaz robi duza pupe, to bardzo szybko schnie.

prefoldy, bo tez szybko schna, ale robia mniejsza pupe niz tetra.

formowanki ecodidi, bo sa najzgrabniejsze i najladniejsze.

otulacze welniane, bo welna lepiej oddycha niz pul.

gatki i longi na nocne formowanki.

otulacze pul, bo welna dlugo schnie.

papierki, przecinane na pol- zeby lapac smolke i potem jajecznice z kupki- wtedy nie trzeba nic splukiwac. (ogolnie mlecznych kupek nie trzeba splukiwac, bo rozpuszczaja sie w wodzie, ale u mnie jak tego nie robie to zostaja plamy.)

Co warto miec dla malego noworodka?

otulacze pul  kokosi nb i ecodidi s

formowanki kokosi nb

formowanki ecodidi s

prefoldy nb i preemie

otulacze welniane puppi nb v1

welniane gatki noworodkowe

generalnie wstadow powinno byc kolo 30, a otulaczy z 8. Na poczatku pieluche zmienialam co 30min, potem sie to wydluzylo.

ps. najbardziej zaskoczylo mnie, ze chlopcy siusiaja tylko do przodu… i tyl pieluchy jest przewaznie suchy, podczas kiedy przod juz przecieka…

Jedno przemyślenie na temat “wielopieluchowanie noworodka”

  1. ~Pampek pisze:

    Gdy byłam w ciąży zastanawiałam się nad pieluchami wielorazowymi dla mojego synka, jednak w końcu jakoś tak zrezygnowałam z tego pomysłu i do dziś mój smyk lata w zwykłych pieluchach. Jednak niedługo być może pojawi się u nas dzidziuś nr 2, i wtedy być może pomysł wielopieluch powróci, zobaczymy :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>